ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΜΕ ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΧΩΡΟΥ SPA ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗΣ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ [ΑΡΩΜΑ ΔΡΥΟΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ] [ΗΠΕ8-0058145]
Άξονας: 1.ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΠΕ
Το έργο αυτό χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.
Σκοπός της επένδυσης είναι η τεχνικοοικονομική υποστήριξη, με στόχο την αναβάθμιση μιας άριστα οργανωμένης τουριστικής μονάδας με σύγχρονη λειτουργική παροχή υπηρεσιών διαμονής διανυκτέρευσης και αναψυχής. Επίσης το σύγχρονο πολυτελές ξενοδοχείο θα απευθυνθεί και σε πελάτες που επιθυμούν να έχουν υπηρεσίες τόνωσης και ευεξίας μέσω του κέντρου (spa) με τις ευεργετικές του ιδιότητες από εξειδικευμένο προσωπικό. Η περιοχή υλοποίησης της επένδυσης εντοπίζεται στην τοποθεσία στο Μέτσοβο Ιωαννίνων, σε έναν κατεξοχήν δημοφιλή τουριστικό προορισμό με δυναμικές τάσεις ανάπτυξης του τουριστικού κλάδου. Πρόκειται λοιπόν για επένδυση η οποία, εκτός των ιδίων ωφελειών που προσδοκά, παρουσιάζει και πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία. Παράλληλα, σε ένα πολύπλοκο περιβάλλον όπου απαιτούνται γρήγορες αποφάσεις με περιορισμένους πόρους, το έργο της επικοινωνίας με τον κοινό-στόχο απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό, εμβάθυνση στην ανάλυση των δεδομένων και εγρήγορση. Η επιχείρηση λοιπόν σκοπεύει να διαμορφώσει τη στρατηγική επικοινωνίας μέσω της διαμόρφωσης ενός ολοκληρωμένου προγράμματος επικοινωνίας με το πελατειακό κοινό. Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία για την επιτυχία μιας επιχείρησης είναι οι ενέργειες για την προώθηση των τουριστικών υπηρεσιών που παρέχει. Το γεγονός αυτό το γνωρίζει ο υπεύθυνος, κάτι που υποδηλώνει και η πρόθεση για συνεργασία με επιχείρηση εναλλακτικού τουρισμού. Επιπλέον η επιχείρηση επιθυμεί να συνεργαστεί με διάφορους επαγγελματικούς οδηγούς και site προβολής, καθώς και με εξειδικευμένα τουριστικά γραφεία και tour operators που δραστηριοποιούνται τόσο στον Ελλαδικό χώρο, όσο και στο εξωτερικό, συνδυάζοντας παραδοσιακές μεθόδους προώθησης με τις νέες τεχνολογίες και την χρήση του διαδικτύου. Παράλληλα, θα έχει συμμετοχή σε εγχώριες και διεθνείς τουριστικές Εκθέσεις. Η επιχείρηση έχει σαν φιλοσοφία να ακολουθεί σχεδιαζόμενες ενέργειες προώθησης και διαφημιστικής προβολής της επιχείρησης, απόλυτα στοχευμένες. Μερικές από αυτές είναι: - Προμήθεια νέων λογισμικών συστημάτων - Σχεδιασμός λογοτύπου προσαρμοζόμενου μεγέθους για διάφορες χρήσεις και δημιουργία έντυπου πληροφοριακού υλικού. Η επιχείρηση λοιπόν στο πλαίσιο όλων των ανωτέρω στοχεύει στην προώθηση της με τις κάτωθι ενέργειες: - Παρουσίαση υπηρεσιών μέσω ιστοσελίδας, με δυναμική προώθηση μέσω μηχανών αναζήτησης. - Δημιουργία βάσης δεδομένων για την καταγραφή και διαχείριση του πελατολογίου και ειδικής πλατφόρμας για την ανταλλαγή με διάδοση εμπειριών. - Δημιουργία ομάδας social media – Ενίσχυση SEO: Αναλυτικά: 1. Facebook Page Προβολή της επιχείρησης στο πιο διαδεδομένο μέσω κοινωνικής δικτύωσης με ενημέρωση και επικοινωνία με τους πελάτες για τις ενέργειες, τα νέα και τις δραστηριότητες της. Ενημέρωση επίσης για τα νέα του Newsletter και του Youtube Channel-Βίντεο της εταιρίας. 2. Twitter Προβολή και ενημέρωση δραστηριοτήτων, newsletter και επικοινωνία με τους πελάτες. 3. LinkedIn Προβολή και ενημέρωση δραστηριοτήτων, newsletter και επικοινωνία με τους πελάτες. 4. Booking Προβολή και ενημέρωση δραστηριοτήτων, newsletter και επικοινωνία με τους πελάτες. 5. Trip advisor - Συνεχής ανάλυση αποτελεσμάτων και βελτιστοποίηση του μοναδιαίου κόστους προώθησης. - Δημιουργία Εταιρικού Βίντεο και προβολή του στο εταιρικό κανάλι στο You Tube. - Κατασκευή πλατφόρμας επικοινωνίας για τους πελάτες – Newsletter. - Διανομή διαφημιστικών φυλλαδίων – εντύπων για την προώθηση των προϊόντων και υπηρεσιών της επιχείρησης. - Στοχευμένες επισκέψεις σε επαγγελματίες του κλάδου.
Για την ελληνική οικονομία, ο τουρισμός αποτελεί κεντρικό πυλώνα ανάπτυξης με σημαντική συνεισφορά στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν, στην απασχόληση και στις επενδύσεις. Το προϊόν Ήλιος & Θάλασσα αποτελεί τη Ναυαρχίδα της τουριστικής δραστηριότητας της Χώρας μας, καθώς αποτελεί το 60% του συνόλου των διεθνών αφίξεων. Τα υπόλοιπα τουριστικά προϊόντα υστερούν σημαντικά τόσο σε αριθμό ταξιδιών όσο και σε αριθμό διανυκτερεύσεων και δαπάνης. Εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι το συγκεκριμένο προϊόν όπου αναπτύσσεται προσφέρει αυξημένη οικονομική δραστηριότητα (αν και εποχική), βοηθώντας τόσο στην αύξηση του ΑΕΠ σε Περιφερειακό επίπεδο, όσο και στην μείωση της ανεργίας. Συγκεκριμένα, η Περιφέρεια Ηπείρου διαθέτει αφθονία και ποικιλία φυσικών πόρων, η οποία δίνει την δυνατότητα εκμετάλλευσης πολλών μορφών εναλλακτικού τουρισμού: ακτές, αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, μνημεία της νεότερης ιστορίας, παραδοσιακούς οικισμούς, ποτάμια, λίμνες, βιότοπους, αισθητικά δάση και τοπία φυσικού κάλλους. Η Περιφέρεια Ηπείρου εμφανίζει στα παράλια (ενότητες Θεσπρωτίας και Πρέβεζας) αλλά και των Ιωαννίνων και ιδιαίτερα στο Δήμο Μετσόβου έντονη ανάπτυξη του εποχικού μαζικού τουρισμού με τον μεγαλύτερο όγκο των επισκεπτών να προέρχεται από το εσωτερικό και από τις Βαλκανικές χώρες. Η επιχείρηση, λοιπόν δραστηριοποιείται ενεργά στο κλάδο του τουρισμού, ένας κλάδος που καταγράφει αξιοσημείωτη αντοχή στις παρούσες συνθήκες και εξελίσσεται σε μια κεντρική αναπτυξιακή δραστηριότητα που μπορεί να καθορίσει σε σημαντικό βαθμό τις προοπτικές ανάπτυξης της χώρας, να δημιουργήσει νέες βιώσιμες θέσεις εργασίας, να ενισχύσει πολλούς άλλους κλάδους της τοπικής οικονομικής δραστηριότητας και να έχει ως αποτέλεσμα αξιόλογες οικονομικές εισροές στις τουριστικές περιοχές και κατ' επέκταση και στη Χώρα. Η ενδιαφερόμενη τουριστική επιχείρηση εκτός από τη συμβολή της στην αναγκαία αύξηση της δυναμικότητας της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας μέσω της αναβάθμισης της θα συμβάλει και στην παροχή ποιοτικών, αξιόπιστων και πολυτελών ξενοδοχειακών υπηρεσιών στους επισκέπτες, θα συμβάλλει και στον εμπλουτισμό του ελληνικού branding μέσω της παροχής των άριστων υπηρεσιών της. Ειδικότερα, η επιχείρηση στοχεύει στην αναβάθμιση της τουριστικής μονάδας μέσω καινοτόμων ενεργειών , ώστε να αποτελεί πρότυπο, τόσο για τη περιοχή της Ηπείρου όσο και για την υπόλοιπη.
Τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται σταθερή διαχρονική αύξηση αφίξεων και διανυκτερεύσεων ημεδαπών και αλλοδαπών τουριστών. Παρά την αύξηση του ξενοδοχειακού δυναμικού της Περιφέρειας Ηπείρου που παρατηρήθηκε τα τελευταία χρόνια, οι παρεχόμενες υποδομές χαρακτηρίζονται ως ανεπαρκείς. Η επιχείρηση μέσω της εφαρμογής του επενδυτικού σχεδίου, στοχεύει στην δημιουργίας μιας τουριστικής μονάδας μέσω της προσφοράς καινοτόμων, ποιοτικών, αξιόπιστων και πολυτελών υπηρεσιών στους επισκέπτες που θα αποφασίσουν να καταλύσουν στην περιοχή. Οι στόχοι της επένδυσης συνοψίζονται στους παρακάτω τομείς και είναι σε απόλυτη συνάφεια με την έννοια της καινοτομίας: • Υψηλή ποιότητα προσφερόμενης υπηρεσίας • Δημιουργία φήμης επιχείρησης • Ανάπτυξη νέων - καινοτόμων υπηρεσιών • Ικανοποίηση Πελατών • Ευελιξία • Ταχύτητα εξυπηρέτησης • Εξωστρέφεια Επιπλέον, το παρόν επενδυτικό σχέδιο έχει σαν στόχο την αύξηση του μεγέθους της υφιστάμενης επιχείρησης και την εισαγωγή καινοτομιών αλλά και νέων υπηρεσιών που θα αξιοποιούν τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της περιοχής αλλά και της επιχείρησης. Σκοπός της επιχείρησης, λοιπόν αποτελεί η περαιτέρω ανάπτυξη καινοτομιών, μέσω της λειτουργίας υπηρεσιών ξενοδοχείου ύπνου. Μέσω της υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου, η επιχείρηση θα κατορθώσει να αποτελεί πρότυπο, τόσο για τη περιοχή της Ηπείρου όσο και για την υπόλοιπη Ελληνική επικράτεια. Ειδικότερα, η επιχείρηση, στοχεύει στην προσφορά ποιοτικών υπηρεσιών, κάτι το οποίο συνάδει απόλυτα με κεντρικούς στόχους του προγράμματος, όπως η ανάπτυξη παροχής υπηρεσιών σε ειδικές μορφές τουρισμού, η ανάπτυξη νέων οργανωτικών μεθόδων στην επιχειρηματική πρακτική και αξιοποίηση νέων τεχνολογιών στην διαχείριση και προβολή των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών καθώς και η ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών για την προώθηση και προβολή του φυσικού, οικιστικού και πολιτιστικού αποθέματος της περιοχής. Τέλος, η δραστηριότητα της επιχείρησης σε νέο χώρο εντάσσεται στον τομέα βιομηχανίας της εμπειρίας (τουρισμός), σε ένα από τους τέσσερις τομείς προτεραιότητας της εγκεκριμένης Περιφερειακής Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης της Περιφέρειας Ηπείρου. Ο συγκεκριμένος τομέας παρουσιάζει μεγάλη δυναμική στην Περιφέρεια, καθώς χαρακτηρίζονται από συγκέντρωση επιχειρηματικού, καινοτόμου δυναμικού το οποίο μπορεί να τροφοδοτήσει την παραγωγική και επιχειρηματική δραστηριότητα και να οδηγήσει στην ανάπτυξη νέων υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας.