ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
Άξονας: 2.ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Το έργο αυτό χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.
Το έργο αφορά στην εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για το Δήμο Πρέβεζας με στόχο κατ’ εξοχήν την ικανοποίηση των αναγκών κινητικότητας ανθρώπων και επιχειρήσεων του Δήμου και των προαστίων του, με απώτερο σκοπό την περιβαλλοντική τους αναβάθμιση, την αύξηση της οδικής ασφάλειας, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και επισκεπτών τους και τέλος τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς τους και της πρόσβασής τους σε συγκεκριμένα χρηματοδοτούμενα προγράμματα. Η μετάβαση σε μία πόλη με ολιστική βιώσιμη κινητικότητα προϋποθέτει λήψη μέτρων και δράσεων που οδηγούν σε έναν ενιαίο χωροταξικό, πολεοδομικό και συγκοινωνιακό σχεδιασμό και σε μια αποτελεσματικότερη διαχείριση της κυκλοφορίας. Με την υλοποίηση του σχεδίου Σχέδιο Βιώσιμης Αατικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) επιτυγχάνεται η πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία για την υλοποίηση παρεμβάσεων για το περιβάλλον με ταυτόχρονη ανάπλαση του αστικού χώρου και απόδοση περισσότερου χώρου στις ήπιες μορφές μετακίνησης.
Η αναγκαιότητα της πράξης του έργου έγκειται στο σχεδιασμό της πόλης και την διεκδίκηση χρηματοδοτικών προγραμμάτων για την υλοποίηση έργων σχετικά με έργα παρεμβάσεων διαμόρφωσης της πόλης. Επίσης η δημιουργία του ΣΒΑΚ του Δήμου Πρέβεζας θα συμβάλει στην βελτίωση της ποιότητας ζωής, στην περιβαλλοντική αναβάθμιση και δημιουργία ελκυστικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος.
1. Παραδοτέα – Εκθέσεις Στάδιο Ι-Π.1 1η Διαβούλευση.Το Παραδοτέο αυτό θα αποτελεί έκθεση με τα αποτελέσματα της 1ης Διαβούλευσης, ήτοι την καταγραφή των απόψεων φορέων και πολιτών σχετικά με τα υφιστάμενα τοπικά προβλήματα κινητικότητας. Στάδιο Ι-Π.2 Επεξεργασία-Ανάλυση-Παρουσίαση υφιστάμενης κατάστασης Η ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης κατά το Στάδιο Ι θα περιλαμβάνει την επεξεργασία και την αξιολόγηση όλων των συλλεχθέντων δεδομένων, στοιχείων, μετρήσεων και ερευνών, έτσι ώστε να προκύψει μια ολοκληρωμένη απεικόνιση του τρόπου λειτουργίας του οδικού δικτύου στην περιοχή του Έργου αλλά και να εντοπιστούν τα προβλήματα. Τα δεδομένα, οι μετρήσεις και οι έρευνες που πραγματοποιήθηκαν θα πρέπει να επεξεργαστούν κατάλληλα και να εισαχθούν στο κυκλοφοριακό μοντέλο. Η Τεχνική Έκθεση Α, θα συνοδεύεται από σειρά σχεδίων. Τα επεξεργασμένα στοιχεία θα απεικονισθούν σε χάρτες, σε κατάλληλη κλίμακα ως εξής: Χάρτης Α-1: Οδική Υποδομή & Χρήσεις γης Χάρτης Α-2: Οδικό δίκτυο & Υποδομές Χάρτης Α-3: Κυκλοφοριακοί φόρτοι Χάρτης Α-4: Στάθμευση Χάρτης Α-5: Δημόσιες Συγκοινωνίες Χάρτης Α-6: Οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση Χάρτης Α-7: Φωτεινή Σηματοδότηση Χάρτης Α-8: Τροχαία Ατυχήματα Στάδιο Ι-Π.3 Κοινό όραμα βιώσιμης κινητικότητας. Στάδιο Ι-Π.4 Ανάπτυξη ειδικών στόχων Στάδιο Ι-Π.5 Κυκλοφοριακό Μοντέλο-Προκαταρκτικά Σενάρια Διαχείρισης Κινητικότητας Η Τεχνική Έκθεση Γ, θα συνοδεύεται από τον χάρτη Π-1: Χάρτης Π-1: Προκαταρκτικά Σενάρια Διαχείρισης Κινητικότητας Στάδιο Ι-Π.6 2η Διαβούλευση Το Παραδοτέο αυτό θα αποτελεί έκθεση με τα αποτελέσματα της 2ης Διαβούλευσης, ήτοι την καταγραφή των απόψεων/προτάσεων φορέων και πολιτών σχετικά με τα προκαταρκτικά σενάρια διαχείρισης κινητικότητας. Στάδιο Ι- Π.7 Τελικά Σενάρια Διαχείρισης Κινητικότητας Η Τεχνική Έκθεση Δ, θα συνοδεύεται από σειρά πινάκων και τον Χάρτη ΤΠ. Χάρτης ΤΠ: Τελική Πρόταση Σεναρίων Διαχείρισης Κινητικότητας Θα απεικονιστεί σε κατάλληλη κλίμακα, η τελική πρόταση σεναρίων διαχείρισης κινητικότητας (π.χ. προτεινόμενες τροποποιήσεις των γραμμών αστικής συγκοινωνίας και στάσεων, προτάσεις στάθμευσης, προτεινόμενη επέκταση δικτύου ποδηλατοδρόμων, προτεινόμενες διαμορφώσεις πεζοδρόμων, οδών ήπιας κυκλοφορίας, δικτύων προσβάσιμων αλυσίδων ΑΜΕΑ, κτλ.). Στάδιο ΙΙ- Π.8 Σχεδιασμός αποτελεσματικών μέτρων Η Τεχνική Έκθεση Ε, θα συνοδεύεται από σειρά σχεδίων (χάρτες) που θα απεικονίζουν σε λεπτομέρεια τα τελικά προτεινόμενα μέτρα με τις προδιαγραφές υλοποίησής τους και προτεινόμενες τυπικές διατομές (π.χ. σκαριφήματα παρεμβάσεων στους κόμβους, προδιαγραφές υλοποίησης δικτύου ποδηλατοδρόμων, σύνδεση οδών ήπιας κυκλοφορίας με το υφιστάμενο δίκτυο πεζοδρόμων, βελτιστοποίηση των ραμπών ΑΜΕΑ, προτεινόμενο υλικό του οδοστρώματος και πεζοδρομίου, τυχόν προτεινόμενα διαχωριστικά κυκλοφορίας οδού και άλλα ρυθμιστικά στοιχεία της οδού, προτεινόμενες αστικές παρεμβάσεις, αναλυτική περιγραφή των προτεινόμενων πεζοδρομήσεων, μονοδρομήσεων, κτλ.). Τα τελικά σχέδια θα αποτυπώνουν το προτεινόμενο σχέδιο στάθμευσης. Στάδιο ΙΙ-Π.9 Πρώτη έκδοση ΣΒΑΚ Μετά τον καθορισμό του πακέτου μέτρων, ο Ανάδοχος θα παραδώσει στην Αναθέτουσα Αρχή την πρώτη έκδοση του ΣΒΑΚ. Στάδιο ΙΙΙ-Π.10 3η Διαβούλευση Ο Ανάδοχος θα παραλάβει από την Αναθέτουσα Αρχή το σχέδιο δράσης και προϋπολογισμού και θα οργανώσει την τρίτη διαβούλευση, όπου και θα παρουσιάσει σε Power Point τα αποτελέσματα του συνόλου του Έργου (τελικά σενάρια, σχέδιο δράσης, κλπ.) Το Παραδοτέο αυτό θα αποτελεί έκθεση με τα αποτελέσματα της 3ης Διαβούλευσης, ήτοι την καταγραφή των απόψεων/προτάσεων φορέων και πολιτών σχετικά με τα προτεινόμενα μέτρα. Στάδιο ΙΙ- Π.11 Αποτελέσματα δράσεων ενημέρωσης του κοινού Το Παραδοτέο αυτό θα περιλαμβάνει την περιγραφή όλων των δράσεων που θα λάβουν χώρα στα πλαίσια ενημέρωσης και πληροφόρηση των πολιτών (Στάδια Ι και ΙΙΙ) καθώς και τα αποτελέσματα των δράσεων αυτών. Μετά τον καθορισμό του πακέτου μέτρων , ο Ανάδοχος θα παραδώσει στην Αναθέτουσα Αρχή την πρώτη έκδοση του ΣΒΑΚ. Στάδιο ΙΙΙ-Π.12 Τελική έκδοση του ΣΒΑΚ.