Άξονας: 1.ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΠΕ
Το έργο αυτό χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.
Η αγορά φορέσιμης τεχνολογίας αναπτύσσεται με αργούς ρυθμούς από τη δεκαετία του '70, και πρόσφατα γνώρισε ραγδαία αύξηση με την εμφάνιση των έξυπνων ρολογιών και των φορέσιμων συσκευών παρακολούθησης υγείας και ευεξίας. Παρόλο όμως που η αγορά των φορέσιμων συσκευών είναι σήμερα μια βιομηχανία 28 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, τα έξυπνα ενδύματα αντιπροσωπεύουν μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό αυτής – περίπου 1% της συνολικής αγοράς φορέσιμων συσκευών (Hanuska, et al., «Smart Clothing Market Analysis», Berkeley, 2017), δημιουργώντας σημαντικές προοπτικές για την ανάπτυξη νέων προϊόντων σε αυτό τον τομέα. Στο διαδίκτυο έχει παρουσιαστεί πληθώρα αναφορών (M. Gokey, «Why smart clothes, not watches, are the future of wearables», 2016) και αναλύσεων αγοράς, που όλες καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα: τα έξυπνα ενδύματα παρουσιάζουν σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι των αισθητήρων σε έξυπνα ρολόγια και περικάρπια και θα αποτελέσουν το μέλλον στην ανάπτυξη συσκευών παρακολούθησης άθλησης και τρόπου ζωής. Αυτό, σε συνδυασμό με την πληθώρα ερευνητικών έργων προς την κατεύθυνση των έξυπνων ενδυμάτων καταδεικνύει ότι τα έξυπνα ενδύματα θα είναι η επόμενη μεγάλη τάση στην διεθνή αγορά και ότι η χρονική συγκυρία είναι κατάλληλη για την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων προς αυτή την κατεύθυνση. Το έργο SWear αποσκοπεί στην ανάπτυξη και εμπορική αξιοποίηση έξυπνων ενδυμάτων καθώς και ενός συστήματος για την καταγραφή και έξυπνη ανάλυση βιομετρικών στοιχείων αθλητών και γενικότερα αθλούμενων. Το σύστημα θα αποτελείται από ρουχισμό που θα ενσωματώνει φορέσιμους αισθητήρες καταγραφής και ένα πληροφοριακό σύστημα για την συλλογή, αποθήκευση και ανάλυση των δεδομένων που θα καταγράφονται από τους αισθητήρες. Η επικοινωνία του έξυπνου ρούχου με το πληροφοριακό σύστημα θα πραγματοποιείται μέσω τεχνολογιών δικτύων (Bluetooth, WiFi) και φορητών συσκευών, που θα είναι εξοπλισμένες με κατάλληλο λογισμικό για να λαμβάνουν δεδομένα και να προωθούν στο πληροφορικό σύστημα. Επιπλέον, θα αναπτυχθεί ένα σύστημα έξυπνης ανάλυσης των δεδομένων, η οποία θα είναι προσαρμοζόμενη στο είδος της άθλησης (πχ. ποδόσφαιρο, μπάσκετ, κλασσικός αθλητισμός) και προσωπικά στοιχεία του χρήστη. Έκτος από τον αρχικό χρήστη (δηλαδή όποιον φέρει τον έξυπνο ρουχισμό) το σύστημα θα δίνει την δυνατότητα πρόσβασης στα δεδομένα/αναλύσεις σε επιπλέον τελικούς χρήστες (π.χ. προπονητές, φυσιοθεραπευτές, κ.α.), κατόπιν σχετικής εξουσιοδότησης. Πρέπει να τονιστεί, ότι ήδη υπάρχουν ενδιαφερόμενες μεγάλες αθλητικές ομάδες για την αγορά και χρήση των ρούχων SWear, καθώς και για την ενσωμάτωσή τους στα προϊόντα που προωθούνται από τις σχετικές μπουτίκ τους. Συνολικό αντικείμενο του έργου θα είναι η καθιέρωση της Athlos ως επιχείρησης και του SWear ως προϊόντος στο χώρο του αθλητικού ρούχου και του αθλητικού ρούχου υψηλής τεχνολογίας. Με την επικοινωνιακή στρατηγική αυτή, τα οφέλη και οι ευκαιρίες για όλους τους άμεσα ή άμεσα εμπλεκόμενους πολλαπλασιάζονται, καθώς το SWear γίνεται κέντρο ανάπτυξης νέων τεχνολογιών διεπαφής, για την βελτίωση της προπόνησης των αθλητών, για την ατομική παρακολούθηση γενικού πληθυσμού, και για την ανάπτυξη εξειδικευμένων εφαρμογών για ειδικές απαιτήσεις λιγότερο δημοφιλών αθλημάτων. Για την επίτευξη όλων των παραπάνω, στο πλάνο marketing του έργου θα ενταχθούν και εξειδικευμένες δράσεις όπως είναι η συμμετοχή σε ειδικές επαγγελματικές διεθνείς εκθέσεις, υλοποίηση σχετικών ημερίδων ή συμμετοχή σε ημερίδες, συνέδρια, εκθέσεις, εκδηλώσεις κλπ. τρίτων, συμμετοχή σε δημοφιλείς κοινωνικές – αθλητικές εκδηλώσεις, με αθλητές της Athlos και με δημοσίευση των βιομετρικών τους στοιχείων, όπως θα προκύπτουν από τις στολές SWear που θα φορούν κλπ. Όλες οι προαναφερόμενες δράσεις θα υποστηριχθούν από σελίδες στα κοινωνικά δίκτυα, στα δίκτυα προώθησης video, και την δημιουργία site όπου όλη η διαδικασία θα είναι διαδραστική, θα παρέχονται πληροφορίες, θα παρουσιάζονται video και μπροσούρες ενώ θα υπάρχει και e-shop ενώ κάθε νέα μιντιακή παραγωγή θα διαδίδεται ευρύτατα στο Internet.
-
-
-
CO02.Παραγωγικές επενδύσεις: Αριθμός επιχειρήσεων που λαμβάνουν επιχορηγήσεις
-
CO26.Έρευνα, καινοτομία: Αριθμός επιχειρήσεων που συνεργάζονται με ερευνητικά ιδρύματα