ΕΠΙΤΕΛΙΚΗ ΔΟΜΗ ΕΣΠΑ Υ.ΠΑΙ.Θ. ΤΟΜΕΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
108/2021
4951
από 20.07.2021 έως 31.08.2021
Ήπειρος 2014 - 2020
5.ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ
9.Προώθηση της κοινωνικής ένταξης και της καταπολέμησης της φτώχειας και κάθε διάκρισης
9iii.Καταπολέμηση κάθε μορφής διακρίσεων και προώθηση των ίσων ευκαιριών
Εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη σε μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που φοιτούν σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Ηπείρου για το σχολικό έτος 2021-2022. Συμπεριλαμβάνει την υποστήριξη των με αδυναμία αυτοεξυπηρέτησης μαθητών ΑμεΑ λόγω κινητικών αναπηριών κλπ. από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, καθώς και των μαθητών που χρήζουν σχετικής υποστήριξης από Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό στο σχολικό περιβάλλον.
Η πράξη αφορά στην υλοποίηση της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης σε μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που φοιτούν σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Ηπείρου για το σχολικό έτος 2021-2022. Συμπεριλαμβάνει την υποστήριξη των με αδυναμία αυτοεξυπηρέτησης μαθητών ΑμεΑ λόγω κινητικών αναπηριών κ.λ.π. από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, καθώς και των μαθητών που χρήζουν σχετικής υποστήριξης από Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό στο σχολικό περιβάλλον.
Ως «Μαθητές με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές ανάγκες» θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης. Στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας / λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες.
Στόχος της προτεινόμενης πράξης είναι η ενσωμάτωση και η εξασφάλιση της προσβασιμότητας όλων των μαθητών στο κοινωνικό γίγνεσθαι με αποτέλεσμα την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού, την αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου.
Σε αυτό το πλαίσιο, η παρούσα πρόσκληση αφορά την πρόσληψη Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού για την εξυπηρέτηση των μαθητών ΑμεΑ που αδυνατούν να αυτοεξυπηρετηθούν καθώς και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού για όσους μαθητές χρήζουν σχετικής υποστήριξης στο σχολικό περιβάλλον.
Ο Δικαιούχος οφείλει να εφαρμόσει τις προβλεπόμενες διαδικασίες ένταξης στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος της νέας Προγραμματικής Περιόδου 2021-2027, λαμβάνοντας υπ’ όψη τον χαρακτηρισμό των έργων ή δράσεων, που θα ενταχθούν στο πλαίσιο της πρόσκλησης, ως έργα κατηγορίας 6 με δυνατότητα «μεταφοράς» στη νέα Προγραμματική Περίοδο.
Η συνολική Δαπάνη της Πρόσκλησης εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 222.320,00€